سیستم پانکراس مصنوعی شرکت Cellnovo

5 ژانویه 2017- شرکت تکنولوژی پزشکی Cellnovo که تولید کننده‌ی اولین میکرو پمپ انسولین است از شروع قریب الوقوع مطالعه‌ی بالینی جدیدی بر روی سیستم پانکراس مصنوعی خود مطابق با قوانین اتحادیه‌ی اروپا خبر داد.

در حال حاضر این شرکت با شریک فرانسوی خود Diabeloop در توسعه‌ی این پانکراس مصنوعی همکاری می‌کند. در سال گذشته، شرکت Cellnovo با شرکتTypeZero همکاری خود را در یک پروژه‌ی پانکراس مصنوعی مشابه در آمریکا آغاز کرده بود.

در سپتامبر 2016، شرکت Cellnovo بودجه‌ی پروژه پانکراس مصنوعی اروپایی خود را به منظور سرعت بخشیدن به مراحل نهایی این تحقیق، افزایش داد. این سیستم پانکراس مصنوعی شامل یک پمپ خودکار است که با دریافت و تفسیر اطلاعات از دستگاه نظارت مداوم قند خون می‌تواند انسولین مورد نیاز بیمار را در زمان واقعی به بدن بیمار تحویل دهد. پس از یک عملیات موفق در جمع‌آوری کمکهای مالی، شرکت Cellnovo نتایج خوبی را از مطالعه‌ی بالینی اخیر خود که برای اولین بار بر روی 36 نفر بوسیله‌ی یک نمونه‌ی اولیه از این سیستم که در آن پمپ انسولین Cellnovo با الگوریتم شرکت Diabeloop جفت شده بود، بدست آورد.

نتایج این تحقیق بالینی، توسط شرکت Diabeloop در کنفرانس فن‌آوری‌های پیشرفته و درمان دیابت(ATTD) که از 15 تا 18 فوریه در پاریس برگزار می شود، ارائه خواهد شد.

شرکت Cellnovo به تازگی اولین پمپ انسولین بلوتوثی خود را در اختیار شرکت Diabeloop برای انجام تحقیقات بالینی دوم که در فوریه‌ی آینده انجام می‌شود، قرار داده است.

 مطالعات آتی بر روی جمعیت بزرگتری(60 بیمار) انجام خواهد شد که بخشی از این تحقیق به منظور کسب علامت CEاز اتحادیه‌ی اروپا است که تضمین کننده‌ی کیفیت و اثربخشی این سیستم تحت قوانین اتحادیه‌ی اروپا می باشد.

انتظار می‌رود اولین نتایج این تحقیق در سال جاری اعلام شود و چنانچه نتایج مثبت باشد، سیستم پانکراس مصنوعی شرکت Cellnovo و شرکت Diabeloop می‌تواند در سال 2018 بصورت تجاری در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا عرضه خواهد شد.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/jan/cellnovo-takes-new-step-towards-finalising-its-european-artificial-pancreas-system-99084779.html